Erzurum Hınıs Köyleri / Çatak
Mesaj Yaz - Mesajlar
selçuk kit 28.02.2014 21:38:43
Butkan aşiretinden cebrail aga ailesi diyarbakir degil tercana yerlesmistir.halen orada ikamet etmektedirler.koy eski adi xaçköy yeni adi basbudak.
deniz deniz 28.07.2013 00:06:18
bende  bir  butkanli  olarak  bu  calimalardan dolayi   emegi gecen  tum  arkadaslara  selamlarimi  yolluyorum   her biji  yedisu cermeliyiz
ahmet agcaoglu 02.12.2012 17:25:37
ben ahmet agcaoglu sıvas sarkısla idiş(yenı adıyla yükselen köyluyum) erzurum horasandan göc ettgımızı söyluyor buyuk dedem ama ben boyumu kollarımı bılmıyorum arkdaslar bana yardımcı olabılırmısınız arkdaslar unıversıte ogrencısıyım fakat artık ozumu bılmek ıstedım bana yardımcı olacak kısıler varsa e mail adresıme metın atsınlar nerden geldıgımı bılıyorum fakat soyumubılmıyorum soy adımız akca-agca-agcaoglu olmustur bana yardım edebılcek buyuklerımden yardım beklerım bu anlatıgım konuda tesekkurler
ali ayibogan 06.11.2012 21:32:07
butan asireti  nerden gelme dir
Butkan 25.08.2012 00:59:39
Asiretimizin insani birbirini kaybetmis kimiside kimsesiz gurbette yasiyor.Bilgilerimizi paylasmak icin ve birbirimizle tanismak icin bu facebook Profilini olusdurdum.Butkan Butikan Ortacan dieye facebookde geciyor ....Saygilar.
Sabahattin Aras 10/28/2010 3:16:18 PM

degerli hemserim,

ben Bingölün Karliova ilcesine bagli Hunyan-cukurtepe köyündenim, simdi Almanyada yasiyorum. Bizde butikanli asiretindeniz. Sizin burada asiretin gecmisiyle ilgili yazdiklariniz ilgimi cekti. Bunlar benim daha önce bildiklerim ve duyduklarimla kismen örtüsüyor.

Bana bu konudaki bilgileri hangi kaynaktan aldiginiz belirtirseniz cok memnun olurum.

Yardiminiz icin simdiden tesekkür ederim.

Not: yaziyi almanca klaviye ile yazdigim icin bazi harfleri yazamiyorum. Umarim anlasilir.

bilal söğünmez 20.11.2009 13:46:03
merhaba ben Giresun ili dereli ilcesindenim bize lakap olarak sahlıoğulları derler dedelerimizin  güneydoğudan geldigi söyleniyor  sizin bulunduğunuz yerlerde böyle bir asiret veya bir kabile varmı varsa binim emeyil adresime bildirirseniz memnun olurum  ben hala gümüshane il cevre müdürlüğünde çalismaktayım not ben  gecmişimi arıyorum 20 11 2009
NİHAT TURNAGÖL 01.11.2009 00:40:44

ÇATAK KÖYÜ(AĞMASİ)BUTİKİ AŞİRETİ

840/1212 yıllarında moğolların istilasından kaçıp İran,Irak,Suriye üzerinden anadoluya geçmişler belli bir dönem Urfa'nın Suruç ilçesinde kalmışlar oradan Eskişehir'in Seyitgazi ilçesine yerleşip Kömbet,Karaören,Kirka,Yapildik köylerini kurmuşlar.Buradan doğuya göç edenler olmuş o yıllarda iletişim fazla olmayınca birbirlerini unutmuşlar. Doğuya göç edenler Sivas ,Zara'ya bir kısmı da Erzincan'a yerleşmiş bir kolda Elazığ'ın Holhol ilçesine yerleşmiş Kömsör, Sakil, Cunak isimli köyler kurmuşlar buradan da daha doğuya Varto,Hınısa yerleşmişlerdir.Hınısta Toraman, Karaağaç, Mollakulaç,Ağmasi,Beyyurdu,Kozlu Gindor ve Şeytanderesi gibi köyler kurmuşlar Varto'da kovik (oğlakçı)Taşdibek (Harabayakup)ve Zatişen Acarkent gibi köyler kurmuşlar Hınıs'tan ayrılan birkol daha doğuya Kars'a göçmüş burada Laloğlu, Gülistan, Koyunlu (Gundik) köylerini kurmuşlar. Butkanlılar SADİ -SAHDİ oymağından olup ayrıca KİMSOR,BUTİKAN,KİRİYAN ve SEVKAN aşiretlerinin aynı boydan geldiği söylenir.

 

TARİH Abbasiler döneminde Bati İran,Goran,Kirmanşah yörelerinden,Ali İlahi Bahtulu ( Butikanlı ) Aşireti’nin yarı göçebe bir yaşam sürdükleri tahmin edilmektedir.Bu aşiret BOTAN- CİZRE yöresinde Sünni Osmanlı’ya karşı konuşlandırdıktan sonra bölge Osmanlıların eline geçer. Bir kısım Aşiret maddi zararlara uğrama korkusuyla Sünnileşirken geriye kalanlar inançlarından dolayı onca baskı ve katliama rağmen hiçbir zaman DERSİM’E sığınma ihtiyacını duymadan ALİ İLAHİ ( ALEVİ ) inançlarını yılmadan,büyük bedeller ödeyerek I.Şah Abbas’tan sonra Bingöl bölgesindeki köylere dağınık olarak yerleştikleri kuvvetli bir ihtimaldir.

 

 KIĞI – YEDİSU KIZILBAŞ İSYANI İLE BUTAN MEZRASI’NIN İLİŞKİSİ III.Murat, Şah ABBAS döneminde İran’da çıkan bazı karışıkları fırsat bilerek SAFEVİLER’İN elindeki bir kısım toprakları ele geçirmek için Ferhat Paşa komutasında bir orduyla İran’a sefer düzenler.Bu ordu baharda İran’a saldırmak amacıyla aynı yıl Erzurum’da kışlarken 1589 yılında Kığı Sancağı ve çevresini de içine alan geniş tabanlı bir Kızılbaş İsyanı meydana gelir. İsyanın lideri ‘’Ben Şah Tahmasp evlatlarından Şah İSMAİL’im ‘’diyerek etrafına bir sürü grupları toplayarak ALEVİ KÜRT aşiret mesuplarının yanı sıra bir kısım ALEVİ ( BUTİKANLARLA ) birlikte bölgede büyük bir korku ve panik estirir.Anlatılanlara göre,bu isyancılar halka ait erzak ve eşyaları savaş hazırlığı bahanesiyle gasp ederlerken isyanın önüne geçmek için üzerlerine varan Beylerbeyini’de öldürürler. Tüm bu olup bitenler Erzurum’da kışlamakta olan ordu kumandanı Ferhat Paşa’ya ulaştırılır ve deniyor’ki ‘’Paşam, ŞAHOĞLU gelmiştir.Bütün yöreyi velveleye vermiş,herkez korku ve telaş içindedir.’’ Diye durum kendisine anlatılır.Bunun üzerine Ferhat Paşa, Hüsrev Paşa’nın damadı olan Erzurum Beylerbeyi Hızır Paşa’yı bu işle görevlendirerek Yeniçeri ve Sipahileri topçu ile birlikte asilerin üzerine yollar.Asiler boğaz denilen yerde pusuya düşürülerek Turabi adında’ki liderlerini yakalayıp Erzurum’da asarlar.Çıkan bu isyanı yakından Kemah’lı Rahip GERİGOR Kığı ( Yedisu-Çerme ) yöresinde zuhur eden bu düzmece Şah İsmail hareketini tümüyle bir ALEVİ ayaklanması olarak yansıtmakta ve şu bilgileri vermektedir. ALEVİ Kürtler isyanı ederek Kığı beyinin üzerine vardılar,kendi kendisini öldürdüler.Tüm mal varlığını yağmaladılar.Ancak harekete Kürt ağa ve beylerinin bir kısmı iştirak etmediklerini önemli belirtmektedir.Bu asilerin daha sonra,Tercan,Hınıs Erzincan bölgelerini’de etkileri altına alarak buralarda büyük talan ve tahribatlar yaptıkları ileri sürülmektedir. Kığı – Yedisu yöresinde meydana gelen bu Kızılbaş İsyanı sırasında Osmanlı Devletinin genel durumunun pekte iç açıcı olduğu söylenemez.Ardı arası kesilmeyen İran savaşları hem ekonomik hemde idari olarak Osmanlı Devletini zayıf duruma düşmüştür.Böylesine bir ortamda Kığı ve Yedisu yöresinde 1589’da bir Kızılbaş İsyanı düzmece Şah İsmail adına biri tarafından meydana getirilir.İsyan Kığı Beyi ve Kığı,Tercan yöresini etkisi altına alarak genişler ve büyük yıkma sebep olur.Hatta bazı kaynaklara göre bu Kızılbaş isyanı bahane edilerek daha önceleri birkaç kere affedilen PİR SULTAN bu isyanda parmağı olduğu İFTİRASIYLA düşmanları tarafından sürekli ilgili makamlara şikayet edilerek asılmasının sağlandığı iddia edilmektedir.Güvenilir bazı kaynakların belirtiğine göre Pir Sultan’ın 1512 – 1520 tarihleri arasında doğduğu ve 1590 yılında ise asıldığı ileri sürülmekte.Bu bilgiye göre Pir Sultan’ın ölümü Kığı – Yedisu yöresinde çıkan Kızılbaş isyanı ile bağlantısı olduğundan ŞEHİT edildiği akla gelebilir,denilmektedir. İsyana katılan bir kısım BUTİKAN aşiretine mensup aileler devletin takibinden kurtulmak için Tercan dağlarına sığındıktan uzun yıllar sonra bir kısım HINIS ve TERCAN bölgesine iskan edilirken bu dağlarda arta kalan birkaç BUTİKANLI aile’de daha sonra DERSİM bölgesinde ALAN ve özellikle AREYLİ aşiretinin arasında GERİŞ köyüne bağlı eski bir yerleşim yeri olan mezrayı, BUTAN adıyla yeniden şenlendirerek izlerini Doğu Anadolunun farklı bölgelerine kadar rivayet edilmektedir. BUTAN MEZRASI’NIN TARİHÇESİ Osmanlı Arşiv,kütüphane ve alan araştırmalarında edinilen bilgi sonuç şu: Butan Mezrasının bulunduğu yöre, M.Ö.560 yıllarında Uraturları yıkan Med hakimiyetinde belli bir zaman kaldıktan sonra,yine M.Ö.550 yıllarında Pers Kralı ünlü Dara – MED egemenliğine son verince ve BUTAN (TANRIVERDİ )Mezrasını’da içine alan bölgenin tamamı,Persler’in hakimiyetine geçer.Ancak,daha sonraları Makedonya Kralı II.Filip’in oğlu Büyük İSKENDER, Şanlı DARA’yı yenerek bölgedeki hakimiyetine son vermesi yörenin tarih boyunca sırayla Romalılar,Bizanslılar, Sasaniler,Araplar,Selçuklular,Safeviler ve Osmanlılar’a ev sahipliği yapmasına yol açmış olur. Butan Mezrası ve bulunduğu coğrafyanın, M.Ö. 89 yılında TERCAN’IN belli bir kesmini de içine almak kaydıyla, ARAKS (Ermeni ) Krallığı tarafından kısa bir süre hakimiyet altına alındığı bilinmekle beraber, yine M.S. 540 yıllarında Sasani Şahlarından NUŞİREVAN’ın aynı bölgede 579 yılına kadar hüküm sürdüğünü tarihte görmekteyiz. 639 Yılında ise, halife Ömer’in bölgede Arap hakimiyetini kurduğu söylense bile,Emeviler egemenliğini yörede 736 yıllarına kadar kısmen devam ettirdiler. 751 yılında Abbasiler’in Emevileri bir darbeyle saf dışı bırakmalarından sonra, BUTAN’ın bulunduğu bölgeyi ancak kağıt üzerinde idare edebilmişlerdir.Edinilen bilgilere göre,Sasaniler döneminde yer adları kısmen değiştirilmiş sistematik olarak yerleşim alanlarının orjinal adlarını kendi dillerine çevirdikleri bilinmektedir.( Ter-ü Can ):Canlı,genç ve dinç anlamına gelen bu ismin,TERCAN adı olarak Sasaniler veya Kürtler tarafından yöreye verildiği tahmin edilmektedir.Ayrıca,Erzincan içinde ( ARD - ZİNGA ) yani yer sarsıldı verildiği sanılmaktadır. BUTAN Mezrası ve yöresi 1071 tarihindeki Malazgirt Zaferi'yle birlikte her ne kadar Türk hakimiyetine geçse'de bölgede Ermeni çoğunluğunun hakim olduğu bilinmekle beraber ancak,1087 tarihinde kesin olarak DERSİM'in vadileri hariç,bölge Türk hakimiyetine geçer.1228 tarihinde Selcuklular'ın,1243 tarihinde Kösedağı Savaşının yenilgisiyle yöre Moğollar'ın,1378 tarihinde ise ilgili coğrafyanın Timur'un hakimiyetine girdiği ve tam bu sıralarda bölgede iki güçlü TÜRKMEN BEYLİĞİ olan AKKOYUNLU ile KARAKOYUNLU'LARIN bölgede ortaya çıktığı görülmektedir. Bazı kaynaklara göre,950'de BUTAN MEZRASI ve bulunduğu bölgenin yanı sıra DERSİMİN önemli bir kesimi,Ermeni Krallığı'nın kalıntıları ile bir kısım Kürt Prenslerinin egemenliği altında olduğu söylenmektedir. Ancak,yörede Ermenilerle iç içe yaşayan Kürtler onuncu asrın başından başlayarak on birinci asrın sonlarına kadar çeşitli baskılarla,bölgedeki Ermeni çoğunluğunun zaman içinde azar azar bölgeden göç etmelerini ve böylece azınlığa düşmeleri sanıldığı çeşitli kaynaklarca ifade edilmektedir.

 

 BUTAN MEZRASI'NA YERLEŞEN BUTİKANLAR VE SONRADAN DAĞILDIKLARI YERLER: IV.Murat 1638 yılında Bağdat Seferi sırasında Erzincan'da mola verirken,1589 yılında meydana gelen Kığı - Yedisu KIZILBAŞ İSYANI neticesinde,TERCAN dağlarına sığınmak zorunda kalan ALEVİ aşiretlerle birlikte,''BUTİKAN'' Aşireti'nin önderlerini de huzura kabul edip,tarım alanları olan başta TERCAN ve HINIS ilçelerine bağlı köy ve mezralara inmelerine müsaade edilince ilgili yerleşim alanlarına bir kısım BUTİKANLILAR perakende olarak iskan edildiler.Aynı isyan neticesinde devletin takibinden kurtulmak için,dağlarda kalan diğer üç beş BUTİKANLI aile çok daha sonraları DERSİM'İN Nazmiye ilçesinin GERİŞ Köyü'ne yakın bol meşelikli,engebeli,eski bir yerleşim yerinde uzun yıllar barınırlarken çevredeki halk bu yeni iskan yerinde ikamet eden ailelerin aşiretine ATFEN '' BUTAN MEZRASI '' olarak adlandırdıkları tahmin edilmekte bununla birlikte yerleşim alanının orijinal adı bilinmemektedir.Ancak,AŞİRET olarak azınlıkta olmarından dolayı,yörede bulunan AREYLİ aşireti'nin tacizlerine daha fazla dayanamayıp aralarında çıkan son bir olaydan etkilenerek,Butan Mezrası'nı 1750 yıllara yakın bir zamanda terk ederek çevredeki il ve ilçelere bağlı,köy ve mezralara peyder pey dağılmak zorunda kaldıkları rivayet edilmekte.Bunlardan MAHMUT'un oğlu ABDULLAH ve iki kardeşlerinin önce YEDİSU ilçesine bağlı bazı BUTİKANLI köylere göç ettikten sonra,buradan'da yeniden HINIS ilçesine bağlı köylere göç ettikleri,Hasan adında bir başka aile'de BUTAN'DAN HINIS ilçesine,daha sonra da YEDİSU (ÇERMEN) ilçesine bağlı köylere göç ettiğini,CEBRAİL adında bir diğer ailenin de BUTAN Mezrası'dan DİYARBAKIR'IN Darıca köyü'ne gittikleri,yine yapılan rivayetlerin arasındadır.Butan Mezrası'ndan çıkan SÜLEYMAN-GÜLABİ,KASIM - KALO ve SELMO -SADO adında üç aile,önceleri TERCAN'A bağlı PUN köyü'nde ve de yörenin derebeyi olan PUN BEYİ'NİN yanında üç,dört yıl kalırlar.Daha sonra TOPRAKKALE köyü'ne göç ettikleri söylenmektedir.Söylenceye göre bu dağılma sırasında BUTAN MEZRASI'DA sadece bir BUTİKANLI aile kalır.Diğer aileler yerlerini AREYLİ ailelerine icara vererek,ilgili mezrayı terk ettikleri rivayet edilmekte. Saygı değer okuyucu bu çalışma devam etmekte fırsat ve zaman bulundukca güncellenip son şeklini alıp ve Araştırmacı Yazarın adı ve Ünvanı açıklanacaktır. Emeği bu kaynak'da geçen ve Grubu kuran paylaşımcı arkadaşında adı açıklanıcak'tır.

Burhan KAYA 16.05.2009 18:19:39

Değerli arkadaşım köyün sayfasına konmak üzere gönderdiğin resimler çok kısa bir süre içinde sayfanıza konacaktır. Teknik bir arızadan dolayı ben yapamadım. Onun için Teknik desteği veren arkadaşımız bunu en kısa zamanda çözecektir. Bu konu da bize güvenmenizi istiyoruz. Yeterki sizler bize bilgi ve vbelge gönderin.

Nihat TURNAGÖL 12/14/2008 7:06:45 PM
Çatak, Erzurum ilinin Hınıs ilçesine bağlı bir köydür. Tarihi :eskiden ermenilerin yaşadıkları bir yerdir.200 yıla yakın bir tarihi vardır.orada hala ermenilerin yaşadıkları yerlerde kalıntılar bulunmaktadır. Kültür :Köyün gelenek, görenekleri hakında ayrıntılı bilgi yoktur. köy gerçi eski geleneklerini pek yaşatıyor denilemez.sadece bayramlarda halen yemek hazırlanır ve tüm köylüler davet edilir.bayram larda önce çocuklar evleri dolaşır.daha sonra bütün yetişkin erkekler toplanıp hep beraber tek tek bütün evleri dolşır.maalesef bizde daha başlık azda olsa devam ediyor.ama kalkma aşamasında. düğünlerde düğüne bir ay kala damat veya gelinin evinde halaylar çekilir.düğüne dışardan gelen misafirleri düğün sahibi eşit bir şekilde gönderir.köyümüz çok misafirperver olduğundan.onların rahat etmeleri için ellerinden geleni yaparlar.köyün kendine has yuvarlama yemeği bulunmaktadır. Coğrafya :Erzurum iline 160 km, Hınıs ilçesine 10 km uzaklıktadır. Ekonomi :Köyün ekonomisi tarım ve hayvancılığa dayalıdır. Muhtarlık :Yerleşim yerinin köyün tüzel kişiliği alması ile birlikte köyün tüzel kişiliğini temsil etmesi için köy muhtarlık seçimleri de yapılmaktadır. Seçildikleri yıllara göre köy muhtarları: 2004 - Hulki Gül 1999 - Kemal ağbaba 1994 - Kemal ağbaba 1989 - Kemal ağbaba Altyapı bilgileri :Köyde, İlköğretim okulu vardır ve kullanılmaktadır. Köyün içme suyu şebekesi herkeste yoktur kanalizasyon şebekeside bulunma maktadır.ayrıca köyün yolu alfast degil çakıl dökülmüştür.köyde sabit telefon hattı ve elektrik bulunmaktadır.telefon hattı ilk senelerde direklerle daha sonra bu değişti ve yer altından getirildi.köyde daha önce yazıldığı gibi oyun parkı diye bir yer yok.çocuklar genellikle okulun bahçesinde oynarlar.köyümüzün en büyük sorunu su.köyün ortasında küçük bir dere geçiyor.ama oda yazın kuruma aşamasına geliyor.hayvanlar yazın çoğu susuzluktan hastalanıp telef oluyor.ama 2007'de su sorunu çözülmüş,evlere su getirilmiştir. YÖNETİMDEN YANIT: Değerli Nihat Bey : Gönderdiğin bu bilgileri sizin köyünüze ait sayfada yayınladım.Fakat köyünüze ait bende fotoğraf olmayınca bu göderdiklerini haber yapamadım. Eğer köyüne ait fotoğraf varsa bana gönderirsen sitede hemen senin adına haber yapar yayınlarım. Ve ayrıca köyünüzle ilgili Fotoğraflar dahil olmak üzere diğer bilgi ve dökümanlarıda göndermeni istiyorum. Burhan
Burhan KAYA 11.11.2008 15:00:47
Değerli ÇATAK Köyü Hemşerilerim; Artık köyünüze yapacağınız yorumlar ve ekleyeceğiniz bilgiler köyünüzün sayfasında görülecektir. Bu sayfaya ulaşmak için, ana sayfadaki menü den köy sayfanıza girerek, oradaki yorum hanesine yazacağınız bilgiyi ve kendinize ait düşüncelerinizi yazmanız olacaktır. Yapacağınız tek hareket bilgileri yazarken önce bu bilgileri, word sayfasından yazın. Burada yazmadaki amacınız yazım hatalarınızdan tutun, yazım kuralarına kadar tüm hataları görebilirsiniz. Ve o zaman da bunları kolayca düzeltebilirsiniz. Önemli olanda sizin yazacağınız bilgilerin doğru ve hatasız yazılmasıdır. Bunu nasıl ki bizler istiyorsak, sizlerde aynısını istiyorsunuz. Buna eminim. GELELİM SİZİN YORUMLARINIZI YAZARKEN YAPACAĞINIZ İŞLEMLERE…. 1. Sitede köy sayfaları diye bir ikon yeri vardır. Ona veya size göre sağınızdaki köyünüzün üzerine basıp, köy sayfanıza ulaşmanızdır. Bu işlemi yaptıktan sonra Köy sayfanız karşınıza gelecektir. 2. Bu sayfada, yorumun yazılacağı yeri göreceksiniz. 3. Yorum hanesinde sizlerden istenen bilgileri gerekli yerlere doğru bir şekilde girdikten sonra, sizin word sayfasında yazdığınızı seçerek buraya yapıştırınız. Veya doğrudan burada yazmaya başlarsınız. Bu işleminizi yaptıktan sonra elinizdeki verilerin kayıp olmaması için, yazdıklarınızı seçerek Ctrl+C basın ve sonra Güvenlik kodunu girin 4. Güvenlik Kodunu girdikten sonra, sizi uyaran uyarıları okuduktan sonra altındaki “Kabul ediyorum Yorumumu kaydet” seçeneğine basarsınız. 5. Sizin yazdığınız yorum eğer başarılı bir şekilde kayıt edilmişse size yazdığınız yorumun üzerinde ” Yorumunuz başarılı bir şekilde kayıt edilmiştir Onaylandıktan sonra yayınlanacaktır” ibaresi gelecektir. O zaman anlaşılır ki yorumunuz onay beklemektedir. Onaylandıktan sonra yayınlanacaktır. 6. Diyelim ki, siz gerekli olan yorumunuzu yazdınız, güvenlik kodunu girdiniz ve uyarıları da kabul ettiniz “Kabul ediyorum Yorumumu kaydet” ikonuna bastınız ve size “Güvenlik Kodunu Yanlış Girdiniz” o zaman anlaşılıyor ki sizin yazdığınız yorumunuz siteye gitmemiştir. Burada yapacağınız işlem sizin daha 3 ncü madde deki işlemi yaparken Ctrl+C ye basmıştınız ya, buradan da elinizde olan o yazıyı yeniden yorumun bulunduğu yere gelerek Ctrl+V ye basarak yazmış olacaksınız. İşleminiz yalnız Güvenlik kodunu girmenize kalmıştır. Güvenlik kodunu yeniden girerek işmi tekrarlamanızdır. 7. Ondan sonra, Sizin yazdığınız yorum eğer başarılı bir şekilde kayıt edilmişse size yazdığınız yorumun üzerinde ” Yorumunuz başarılı bir şekilde kayıt edilmiştir Onaylandıktan sonra yayınlanacaktır” ibaresi gelecektir. O zaman anlaşılır ki yorumunuz onay beklemektedir. Onaylandıktan sonra yayınlanacaktır. İbaresi gelecektir gelmemesi halinde işlemi tekrarlamanız demektir. 8. Değerli Okurlarım sizin köy sayfalarınıza katacağınız bilgi ve yorumlar siteye canlılık kazandıracaktır. Sizlerden tek ricamız bizlere bilgi sağlamanızdır. Göndereceğin, resim, video, belge ve bilgileriniz gerekli işlemlerden geçtikten sonra hemen yayınlanacaktır. Ve bilgileri kim gönderirse kaynak olarak o kişinin adı yazılacaktır. 9. Unutmayın ki, sizin her göndereceğiniz doküman, köyünü hiç tanımayan kişilere kaynak olacaktır. Bu kaynaklar çoğaldıkça köyünüzle ilgili tüm bilgiler süreklilik kazanacaktır. Buda Köyünüze olan hassasiyetinle ölçülür. Buna çok dikkat edelim. Bu konuda hepinize başarılar dileyerek, kaynaklarınızı ve yorumlarınız bekliyoruz. Sevgi ve saygı ile kalın. Burhan KAYA
Toplam 11 yorum yapılmıştır.
Erzurum Hınıs ilçesi paylaşım ve bilgi portalıdır. Fotoğraflar ve videolar ayrıca tüm köylerimiz hakkında bilgiyi HınısınSesi.com da bulabilirsiniz
Hınıs'ın Sesi - Erzurum Hınıs ilçesi paylaşım ve bilgi portalı
Hınıs'ın Köyleri
Hınıs'ın Genel Durumu
Hınıs'ta Eğitim
Hınıs'ta Sosyal Yaşantı ve Konut
Hınıs'ın Ekonomik Durumu
Hınıs'ta Altyapı ve Ulaşım
Hınıs'ın Coğrafi Yapısı ve İklimi
Hınıs'ın Tarihi Eserleri ve Turistik Yerleri
Hınıs'ın Tarihi
Acarköy
Akbayır
Akçamelik
Akgelin
Akgöze
Akören
Alaca
Alagöz
Alınkiri (Abdalan)
Alınteri
Altınpınar
Arpadere
Avcılar
Başköy
Bayırköy
Bellitaş(Herami)
Beyyurdu(Begordi)
Çakmak
Çamurlu
Çatak
Çilligöl
Dağçayırı
Demirci
Derince
Dervişali
Dibekli
Dikili
Divanhüseyin
Elmadalı
Erbeyli(Tirkiş)
Erduran
Erence
Esenli
Göller(Kahgik)
Güllüçimen
Gürçayır
Güzeldere
Halilçavuş
Hayran
Ilıcak(Germik)
İsmail
Kalecik
Karaağaç
Karabudak
Karamolla(Kerimelle)
Kazancı
Ketenci
Kızılahmet
Kızmusa
Kongur
Meydanköy
Mezraa
Mollacelil
Mollakulaç
Mutluca
Ortaköy
Ovaçevirme
Ovakozlu
Parmaksız
Pınarköy
Şahabattinköy
Şahverdi
Şalgamköy
Saltepe
Sıldız
Söğütlü
Sultanlı
Suvaran
Tanır
Tapuköy
Taşbulak
Tellitepe
Tipideresi
Toprakkale
Toraman
Ulucayır
Ünlüce
Uyanık
Yamanlar
Yaylakonak
Yelpiz
Yeniköy
Yeşilyazı
Yolüstü(Arus)